Antibiotická rezistence
2021 a 2023 #média #produkce #leadership
Naučili jsme národ
užívat správně
antibiotika!
Užívání antibiotik patří mezi vrcholně účinné způsoby léčby – ovšem pouze pokud tak činíme správně. Stav, kdy si je bereme bez lékařského předpisu jako bonbóny při každém záchvěvu rýmičky, vede k tzv. „antibiotické rezistenci“, tedy postupnému vzniku odolnějších bakterií, proti kterým už antibiotika nezabírají. Jedná se již o vážný celospolečenský problém. Některé studie dokonce odhadují, že při stávajícím tempu vývoje bude mít tento fenomén v roce 2050 na svědomí 10 milionů úmrtí ročně, tedy více než rakovina.
Kampaň realizovaná pro SZÚ měla zvýšit celkové povědomí populace o tomto jevu a dosáhnout díky tomu zlepšení situace. Hlavním sdělením bylo „Pomáhej antibiotikům působit“ doplněné fakty nebo nejčastějšími mýty formou sloganů na propagačních materiálech. Ty zněly: Antibiotika +
- musíme chránit!
- ztrácejí sílu!
- rýmu neléčí!
- nejsou vitamíny!
Vzhledem k vysoké informační „konkurenci“ během Covidu, kdy hrozilo, že kampaň zapadne, jsme se rozhodli zaujmout jinak. Napadla nás forma trochu vlezlé, ale moderní písničky, která dokáže vyniknout v reklamním breaku a zároveň dobře zaujmout především mladší cílovou skupinu, která měla deficit v informovanosti nejvyšší.
K vytvoření hudby a aranžmá jsme angažovali Jiřího Buriana alias Kapitána Dema. Text dle agenturního draftu dodal populární Pokáč. Tak vznikla píseň „Antibio-antibio-antibiotika“ doplněná videoklipem animovaných pilulek antibiotik v nelehkých situacích.
Výsledky předčily všechna očekávání, což ukázal aktuální průzkum informovanosti k antibiotikům. Ocenění na sebe nenechalo dlouho čekat ani od odborné veřejnosti – za projekt „Antibiotická rezistence“ získala naše agentura Stříbrnou EFFIE a dokonce Zlatou IMC Czech Awards pro rok 2022.
300 K
kliknutí na sociálních sítích
400
mediálních výstupů
1,2 M
shlédnutí na YouTube