Tečka za COVIDem
2021 #média #produkce
COVID-19 významně ovlivňoval životy nás všech. Jedinou cestou, jak toto vysoce nakažlivé a celosvětově rozšířené onemocnění porazit, bylo očkování. Právě proto vznikla na začátku roku 2021 celonárodní očkovací kampaň. Jejím ústředním mottem bylo spojení „Udělejme tečku za…“. Tedy ať už za samotným koronavirem, za protipandemickými opatřeními, odloučením od blízkých apod. Tečka v tomto případě symbolizuje jak ukončení restrikcí v souvislosti s pandemií, tak tečku, která zůstane v rameni očkovaného po aplikaci vakcíny.
Kampaň byla rozdělena do několika fází, od pozitivní motivace, přes aktivizaci mírných skeptiků až po silnější apel na očkování. V závěrečné fázi pak došlo ke změně tonality. Z vlídné a pozitivní komunikace se stala tzv. „brutální“ kampaň, která prostřednictvím autentických fotografií z českých nemocnic ukazovala mrazivou realitu beznaděje a smrti postihující zejména lidi odmítající očkování. Důvodem byl velký nárůst marginalizace nebezpečí, které COVID-19 přináší. I díky této změně se během „brutální“ fáze podařilo zvýšit proočkovanost populace z 68 % až na finálních 74 %.
Specifikem této kampaně bylo úspěšné zapojení soukromých firem. Přímo nebo adaptací motivů očkovací kampaně se do ní zapojilo 68 velkých firem. Další jsme oslovili ve spolupráci s Hospodářskou komorou, Svazem obchodu a cestovního ruchu a Asociací hotelů a restaurací.
Vrstvy komunikace
Zásah největší části populace skrze masová média (TV, print, rozhlas, online). Odpovídá na otázku, proč se mě to týká a proč bych měl věnovat vakcinaci pozornost.
Cílené mediální kanály, skrze které otevíráme dialog a odpovídáme na nejčastější dotazy v populaci. Ubezpečujeme, že je očkování bezpečné.
Vysvětlujeme, kde se naočkovat, jak očkování probíhá a doručujeme další informace, které zabezpečí plynulý očkovací proces.